3 dagar försenad update!

Jag har mått så dåligt den senaste veckan (haft feber och varit hängig) att jag bara orkat gå till skolan och inte mycket mer! Har inte ens orkat blogga, och det ber jag om ursäkt för! Den update som jag lovade skulle komma i tisdags kväll kommer därför nu istället! :D

I tisdags red jag för första gången sedan jag bröt armen andra gången. Jag började med att rida Maysan, hade pelham på henne idag och hon kändes jättefin! :) Känns lite skumt att rida ponny nu när jag fram tills skadan bara red på storhästar, och konstigt i allmänhet att få sitta upp på en häst igen .. men det kändes riktigt härligt, och de gamla takterna satt i än! Sedan red jag Nisse, han var otroligt stark som vanligt, men stundtals riktigt fin. När jag skulle sitta upp på honom bad jag faktist en tjej i stallet att hålla i honom, har inte riktigt glömt bort att jag bröt armen just på honom när jag skulle sitta upp för 3 månader sedan. Sista hästen som jag red var Vola Via, han var superstissig och jättenervös och höll på att darra sönder av skräck hela ridturen. Han var rädd för allt som vi mötte och kunde aldrig slappna av, så därför kunde jag aldrig riktigt känna hur han egentligen är att rida .. Det var lite synd eftersom att jag hört av andra att han ska vara fin. Får helt enkelt rida honom fler gånger och se om han kan lugna sig lite.. :) Allt som allt var det en rolig kväll i stallet, om än lite påfrestande med min jädra feber! ♥


Maya


Maya


Maya


Nisse


Nisse


Nisse


Vola Via


Vola Via i mitt älskade Mark Todd täcke!


Vola Via


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0