7 dagar kvar till julafton!

Idag är det exakt en vecka kvar till julafton, och livet känns hemskare än nånsin! Jag har inte uppdaterat något här på bloggen på hela veckan eftersom att jag har haft en del tråkiga nyheter att bearbeta. Ida (som har stallet där jag har hjälpt till) har bestämt sig för att lägga ner hela sin verksamhet av försäljningshästar, ta med sig Nisse och flytta till ett inackorderingsstall. Volan är fortfarande tillsalu, men om han inte snart hittar en köpare så kommer han att skickas till slakt. Maya ska flytta till ett nytt stall 2 januari. På pappret delar jag och syrran på Maya, men i verkligheten har hon tagit över henne eftersom jag tycker att jag är alldeles för tjock för att rida ponny. Så nu har jag inte en enda häst att rida/ta hand om. Jag vill självklart fortsätta rida, eftersom jag tycker det är så grymt kul, men jag har inte den blekaste aning om hur det ska gå till! Jag känner inte en enda kotte i Mayas nya stall, och att vara medryttare åt någon känns som ett otroligt stort steg bakåt för mig. Samtidigt vill jag inte ha en egen häst, som jag varken har tid eller ekonomi för. Som vanligt presenterar livet omöjliga problem för mig, som jag aldrig kommer kunna lösa. Kanske vore det bäst att bara ge upp och sluta rida, trots att det verkligen inte är vad jag vill?



Volan ♥
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=563400


Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Det kommer att lösa sig med ridningen, även om det inte känns så i dagsläget.

Tänk positivt. Helt plötsligt så dycker det upp något ska du se.

2011-12-17 @ 17:02:42
Postat av: Farmor

Det kommer att ordna sig, det finns många häster som

väntar på dig.

2011-12-17 @ 17:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0